Ihmisiä seisoo punatiilisessä kappelissa virsikirjat kädessään, etualla pastori, alttari ja krusifiksi.

Kirkko lähelläsi

Merimieskirkko on suomalaisten oma kirkko Brysselissä

Merimieskirkko on kristillinen, sosiaalinen ja kulttuurinen kohtaamispaikka. Tarjoamme mahdollisuuden suomenkielisiin jumalanpalveluksiin ja luterilaisiin kirkollisiin toimituksiin.

Kirkolliset toimitukset – ristiäiset, rippijuhlat, kirkkohäät, kodin siunaaminen ja hautajaiset – kuuluvat kristilliseen elämään. Haluamme kulkea rinnallasi kaikissa elämäsi vaiheissa.

Jumalanpalvelukset

Brysselin merimieskirkon suomenkielinen, luterilainen messu järjestetään joka kuukauden ensimmäinen sunnuntai kello 11 Ylösnousemuksen kappelissa. Sen osoite on Rue Van Maerlant 22.

Messut kevätkaudella: 4.2., 3.3., 30.3. (pääsiäisyön messu alkaa kello 23), 7.4., 5.5., 9.6. (konfirmaatiomessu)

Kerran kuukaudessa keskiviikkoisin kello 19 järjestetään Pieni arkimessu Ylösnousemuksen kappelissa.

Kevään arkimessut: 24.1., 13.3., 17.4. ja 22.5.

Vauvaa pidetään kastemaljan yläpuolella ja vettä sivellään hänen päähänsä.

Kaste

Brysselin merimieskirkko voi järjestää kasteen sinulle tai lapsellesi myös Belgiassa. Ota yhteyttä kastetilaisuuden järjestämiseksi.

Teini-ikäisiä paistaa nuotiolla makkaraa.

Rippikoulu

Ulkosuomalainen nuori voi käydä rippikoulun merimieskirkolla, suomalaisessa kotiseurakunnassaan tai kristillisen järjestön leirillä.

Kirja sivut taitettu sydämen muotoiseksi, jonka sisällä kaksi sormusta.

Häät

Avioliiton juridisen solmimisen jälkeen on Belgiassa mahdollista toimittaa kirkossa avioliiton siunaaminen. Ota yhteyttä merimieskirkon pappeihin tilaisuuden järjestämiseksi.

hautajaiskimppu punaista ja valkoista kukista.

Hautajaiset

Benelux-maiden merimieskirkon papit voivat toimittaa hautaan siunaamisen Belgiassa.

Lähikuva käsistä ristissä raamatun päällä.

Esirukous

Jos sinulla on joku erityinen asia sydämelläsi, ota meihin yhteyttä, niin rukoilemme puolestasi.

Kaksi palapeliä pitävää kättä vastakkain, taustalla vuosiluku 2025.

Suomalaiset seurakunnat maailmalla

Suomen evankelis-luterilainen kirkko toimii 37 maassa. Kirkollinen ulkosuomalaistyö on tukiverkkosi maailmalla, iloisissa tapahtumissa ja kriisien kohdatessa.

Tutustu toimintaryhmiimme