Miehiä istuu ja juttelee laivan konehuonneessa.

Merimieskirkko tukenasi arjessa ja kriiseissä

Erilaiset kriisit kuuluvat ihmisen elämään. Usein taakka kevenee, kun sen jakaa toisen kanssa. Merimieskirkko tarjoaa ammatillista apua ja vertaistukea arjen haasteissa ja elämän pienissä ja suurissa kriiseissä. Meiltä saat tukea, neuvontaa ja palveluja omalla äidinkielelläsi.

Merimieskirkon toiminta on alkanut merenkulkijoiden ja ulkomailla asuvien suomalaisten tueksi jo vuodesta 1875. Toteutamme edelleen samaa tehtävää ja käymme myös alueemme satamissa laivakäynneillä.

Henkilökohtainen tuki

Merimieskirkon sosiaali- ja kriisityön tavoitteena on tukea jokaista voimaan omassa elämässään mahdollisimman hyvin.

Teemme tätä työtä kohtaamalla ihmisiä henkilökohtaisesti ja puhelimitse. Teemme tarvittaessa myös kotikäyntejä sekä vierailuja vanhainkodeissa, sairaaloissa ja laivoilla.

Jos haluat käsitellä elämääsi liittyviä kysymyksiä luottamuksellisesti, voit ottaa yhteyttä merimieskirkon sosiaalikuraattoreihin soittamalla, lähettämällä sähköpostia tai sopimalla tapaamisen merimieskirkolle.

Yhteystiedot

johtava sosiaalikuraattori Piia Lännenpää-De La Cruz piia.lannenpaa@merimieskirkko.fi

sosiaalikuraattori Karri Salo karri.salo@merimieskirkko.fi.

Paikallisyhteisöjen tuki

Merimieskirkon sosiaalityön tavoitteena on tukea myös Benelux-alueella olevia suomalaisyhteisöjä voimaan mahdollisimman hyvin.

Jos kaipaatte tukea tai neuvoja luottamuksellisesti, voitte ottaa yhteyttä merimieskirkon sosiaalikuraattoreihin soittamalla, lähettämällä sähköpostia tai sopimalla tapaamisen.

Tarvittaessa teemme yhteistyötä suurlähetystön, eri suomalaistahojen sekä paikallisten ja suomalaisten viranomaisten kanssa.

sosiaalikuraattori Karri Salo karri.salo@merimieskirkko.fi

Hengellinen tuki

Jos haluat, merimieskirkon pappi keskustelee kanssasi myös hengellisistä asioista. Voit keventää mieltäsi ripittäytymällä tai pyytää meitä rukoilemaan puolestasi. Pappimme tekevät tarvittaessa myös sairaalakäyntejä.

merimiespastori Jaakko Heinimäki jaakko.heinimaki@merimieskirkko.fi

merimiespastori Jussi Savolainen jussi.savolainen@merimieskirkko.fi

Henkilöstö

Olemme Belgiassa ja Luxemburgissa sinua varten, ota rohkeasti yhteyttä.

Tutustu palveluihimme ja toimintaamme