Suomen Merimieskirkko Isossa-Britanniassa ja Irlannissa

Mikä Merimieskirkko?

Suomen Merimieskirkko rakentaa välittäviä yhteisöjä kotimaassa, ulkomailla ja merillä. Kuljemme rinnallasi silloin, kun tarvitset meitä. Olemme tehneet työtä merenkulkijoiden ja ulkomailla asuvien suomalaisten hyväksi jo vuodesta 1875. Pidämme yllä merimieskirkkoja Suomessa ja muualla Euroopassa. Toiminnassamme syntyy vuosittain noin 300 000 kohtaamista.

Lontoon merimieskirkko on

Kirkko, turvapaikka ja olohuone suomalaisille ja Suomen ystäville.

Meidät tunnetaan

Korvapuustista, saunasta ja Jeesuksesta.

Lontoon merimieskirkon tukikohta on kirkkorakennus Rotherhithessa, mutta olemme mukana tapahtumissa ja kirkollisissa toimituksissa ympäri Isoa-Britanniaa ja Irlantia. Vierailemme kevät- ja joulujuhlissa, kodeissa, laivoilla, työpaikoilla ja kouluissa.

Alaotsikko h2 lorem ipsum dolor sit amet

Lontoon merimieskirkon sekalainen seurakunta koostuu erilaisista ihmisistä. Kirkolle ovat tervetulleita kaikki – elämäntilanteesta, kansalaisuudesta ja vakaumuksesta riippumatta. Koska jokainen meistä on ollut joskus Lontoossa ensimmäistä kertaa, haluamme ottaa uudet tulokkaat lämpimästi vastaan ja tarjoamme apuamme tarvittaessa. Tähän yhteisöön ei ole koeaikaa. Toivotamme sinut tervetulleeksi kirkolle, olitpa sitten vauva tai vaari, turisti, ulkosuomalainen tai merenkulkija.

Jotkut kirkolla käyvistä ovat asuneet Lontoossa vuosikymmeniä, toiset muutaman kuukauden. Osa on tullut piipahtamaan ja osa jäädäkseen. Suurimmalla osalla merimieskirkon yhteisöön kuuluvista ihmisistä on jokin yhteys Suomeen. Monet meistä ovat suomalaisia tai suomalaisen kanssa samaa perhettä, mutta joukossa on myös Suomen ystäviä tai suomalaisuudesta kiinnostuneita.

Voit tukea toimintaamme voi liittymällä tukijäseneksi.