Syyskuun uutiset

BELGIAN MERIMIESKIRKON VÄKI TOIVOTTAA HYVÄÄ SYYSKAUDEN ALKUA

MESSUT YLÖSNOUSEMUKSEN KAPPELISSA JOKA KUUKAUDEN ENSIMMÄINEN SUNNUNTAI

Tervetuloa syyskauden ensimmäiseen messuun sunnuntaina 3.9. kello 11.00. Messun jälkeen kirkkokahvit tuttuun tapaan merimieskirkolla. Messun toimittaa merimiespastori Jaakko Heinimäki, musiikista vastaa Jari-Matti Riiheläinen.
Syyskauden sunnuntaimessuja vietetään 3.9., 1.10., 5.11. ja 3.12. Joulukirkot pidetään aattona 24.12. kello 13.00 (erityisesti lapsiperheille) ja kello 15.00.

KOLME MESSUA LUXEMBURGISSA SYYSKAUDELLA

Luxemburgissa, Clausenin seurakuntakodilla (1 rue Jules Wilhelm) vietetään merimieskirkon messua sunnuntaina 17.9. 22.10. Ja 17.12. kello 14.00. Syyskuun messun toimittaa merimiespastori Jussi Savolainen, loka- ja joulukuun messut toimittaa merimiespastori Jaakko Heinimäki.
Sosiaalikuraattori Karri Salo ja merimiespastori Jaakko Heinimäki ovat tarpeen mukaan tavattavissa myös Luxemburgissa. Olemme tukena arjessa, kriiseissä ja keskusteluseurana sitä kaipaaville. Ota yhteyttä ja varataan aika. Tapaamiset järjestyvät esimerkiksi Clausenin seurakuntakodilla tai muussa sinulle sopivassa paikassa.

Lisätietoja Luxemburgin toiminnasta saa Karrilta: +32 497 949 571 ja karri.salo@merimieskirkko.fi

YLEISET SAUNAVUOROT LAUANTAISIN
Miesten saunavuoro on jatkossa lauantaisin kello 12-14, naisten saunavuoro on kello 15-17. Saunamaksu on Merimieskirkon jäseniltä kymmenen euroa, muilta viisitoista. Tervetuloa!

Tilaussaunat lämmitetään merimieskirkon aukioloaikoina keskiviikosta perjantaihin kello 12-20 ja sunnuntaisin 12-16. Tilaussaunan hinta on 40€ (jäsenet)/60€ tunti. Löylyyn mahtuu kerrallaan kuusi saunojaa.

NUORTENILLAT JOKA TOINEN KESKIVIIKKO JA KERRAN KUUSSA LAUANTAISIN

Merimieskirkon toisen kerroksen valtaavat nuoret! Joka toinen keskiviikko sekä kerran kuussa lauantaisin nuorisolla on mahdollisuus luoda itsensä näköistä tilaa Merimieskirkolla. Voit tulla hengailemaan yksin, tekemään kimpassa jotain tai järjestämään tapahtuman. Paikalla on Merimieskirkon sosiaalikuraattori Karri (ja joskus myös muita), joka vaihtaa mielellään ajatuksia ja kuulee uusia ideoita. Nämä illat ovat olemassa erityisesti sulle yli 14-vuotias nuori, mutta papereita emme kysele ovella.

Ota yhteyttä Karriin jos on kysymyksiä: karri.salo@merimieskirkko.fi

OPISKELIJAT JA HARJOITTELIJAT LOUNAALLE JA SAUNAAN

Suositut opiskelijalounaat jatkuvat Brysselin merimieskirkolla. Seuraavat opiskelijalounaat ovat tarjolla sunnuntaisin 1.10. ja 5.11.
Olitpa sitten harjoittelussa, vaihdossa tai tutkinto-opiskelijana, ei väliä. Tule Brysselin merimieskirkolle lounaalle tai hae itsellesi annos mukaan. Tarjolla kotiruokaa kasvisversiona. Maksuton lounas on tarjolla kello 14.00-16.00. Jos et ennätä yhteiseen lounaspöytään, ota mukaasi oma rasia, johon saat pakattua ruokaa mukaasi.

Lounaan lisäksi Merimieskirkko tarjoaa opiskelijoille saunan, joten jos löyly kiinnostaa, ota omat saunatarvikkeet mukaan. Naiset saunovat kello 14-15 ja miehet kello 15-16. Ota yhteyttä Karriin jos on kysymyksiä: karri.salo@merimieskirkko.fi

MERIMIESKIRKON AU PAIR –TAPAAMISET 1.10. JA 5.11.

Merimieskirkon au-pair tapaaminen on paikka vaihtaa kuulumisia ja tavata samassa elämäntilanteessa olevia. Lisäksi tapaamisissa on mahdollista saada lisätietoa au-pair elämän koukeroihin.
Syksyn au-pair tapaamiset ovat sunnuntaina 1.10. ja sunnuntaina 5.11. kello 12.30-14. Tapaamisten jälkeen on opiskelijalounaat ja –saunat, joihin myös au pairit ovat lämpimästi tervetulleita. Ota yhteyttä Karriin, jos on kysymyksiä: karri.salo@merimieskirkko.fi

LASTEN PÄIVÄLEIRI ROTTERDAMISSA LAUANTAINA 14.10.

Mukavaa yhdessäoloa, pelejä, leikkejä, askartelua ja ulkoilua 6-12 –vuotiaille Rotterdamin merimieskirkolla lauantaina 14.10. Päiväleirin hinta 50 euroa sisältää ohjelman lisäksi välipalan ja lounaan
Leirille järjestetään tarvittaessa kuljetus Brysselin merimieskirkolta, kuljetuksen hinta on 20 euroa.
Ilmoittautumislinkki: https://forms.gle/gGEmhqCXpg8r6RC28

HARRASTA VIINIÄ MERIMIESKIRKOLLA

Ensimmäinen Harrasta viiniä -ilta osoittautui supersuosituksi, ja paikat täyttyivät saman tien. Seuraavan viini -illan (tiistai 26.9.) teemana on ranskalaiset punaviinit.  Illan hinta on 30 euroa, hinta sisältää neljä laadukasta punaviiniä ja niiden esittelyn. Iltaan on vielä pari paikkaa vapaana, joten jos haluat mukaan, toimi nopeasti.

Syksyn toinen viini-ilta pidetään 29.11. Sen teema päätetään myöhemminViini-illat pidetään Ylösnousemuksen kappelin toisessa kerroksessa Rue van Maerlant 22. Ilmoittaudu viini-iltaan lähettämällä sähköpostia osoitteeseen bryssel@merimieskirkko.fi.

TOIMINTAA LAPSIPERHEILLE

Muskari keskiviikkoisin klo 11-11.30 alkaen 6.9.

Muskarissa lauletaan, leikitään ja lorutellaan ohjaajien kanssa. Muskari on tarkoitettu alle kouluikäisille lapsille ja muskariin tullaan yhdessä vanhemman kanssa.
Kysy peruutuspaikkoja suoraan ohjaajalta: kkauppin@gmail.com

Perhekerho perjantaisin klo 10.30-12  alkaen 15.9. Tervetuloa ilman ilmoittautumista.

Mukaan ovat tervetulleita kaikki, vauvasta vaariin ja mummiin. Perhekerho tuo virkistystä arkeen ja on paikka lasten ja aikuisten ystävyyssuhteiden solmimiseen. Lopuksi noin 20 minuutin pituinen laululeikkihetki.

Viikonlopun perhekerhot pidetään sunnuntaina 15. ja 29.10. kello 14-15.30.